FAQ / Veelgestelde Vragen

Wat is webhosting?

Webhosting is in zekere zin een parkeerplaats voor uw website op een server. Die server moet 24/7 aan staan en er is een heel krachtige verbinding nodig. U wilt tenslotte dat uw bezoekers snel e...


Waarom enkel Linux en geen Windows-servers?

Hosting met Linux heeft meer voordelen dan Windows. Zo heeft een Linux-server minder zware resources en een lichtere configuratie nodig dan een Windows-server waardoor een Linux-server niet alle...


Wat is de uptime van jullie servers?

Wij streven naar een uptime van 99,9% per maand. Dit betekent dat uw website per maand niet meer dan 45 minuten onbereikbaar is. Uiteraard doen we ons uiterste best om ervoor te zorgen dat uw we...


Hoe lang duurt het om mijn bestelling te verwerken?

U kan bij ons betalen met Bancontact, iDeal, PayPal, MasterCard of VISA. In dat geval zal uw bestelling meteen automatisch verwerkt worden. In de meeste gevallen zal uw website dus reeds actief ...


Kan ik meerdere domeinnamen koppelen aan één pakket?

Afhankelijk van het gekozen hosting plan mag u een aantal domeinnamen koppelen aan uw hostingpakket.

Het gaat hier echter om geparkeerde domeinnamen. Alle gekoppelde domeinnamen zullen d...


Wat gebeurt er als ik mijn datalimiet overschrijdt?

Voorafgaand aan het overschrijden van uw datalimiet zal u via cPanel een aantal waarschuwingen ontvangen. Bij het effectief overschrijden van uw datalimiet zal uw hostingpakket tijdelijk geblokk...


Hoe gebruik ik de optie "Website Optimaliseren" ?

De optie "Website Optimaliseren" in cPanel zorgt ervoor dat de inhoud van uw pagina's gecomprimeerd wordt met gzip alvorens deze naar de browser worden verzonden. Dit zorgt er voor dat...


Waarom kan ik geen emails verzenden via SMTP?

Om emails te verzenden via uw eigen domeinnaam kan u normaal gebruik maken van mail.uwdomein.be op poort 25.

Bepaalde internetproviders blokkeren echter het gebruik van poort 25 omdat ...


Waar moet ik mijn bestanden plaatsen?

Om bestanden zichtbaar te maken op het internet dient u deze in de folder "public_html" te plaatsen.

Standaard zult u in deze folder het bestand "hello.world" terugvinden. Dit bestand ma...


Welke betalingsmogelijkheden aanvaarden jullie?

Wij aanvaarden directe betalingen via Bankcontact, iDeal, PayPal, VISA en MasterCard. Betaling via een Europese overschrijving (IBAN en BIC) zijn ook mogelijk.


Kan ik mijn bestaand domein overzetten?

Indien u reeds een domeinnaam heeft kan u deze zonder problemen overzetten.

Hierbij is het belangrijk dat u de rechtmatige eigenaar van dot domein bent en dat de gegevens van de domeinna...


Hoe werkt de transfer van een domeinnaam?

De procedure om een domeinnaam over te dragen is afhankelijk van de extentie..

Algemeen genomen zal u ons een code moeten bezorgen om de transfer in te zetten. Deze code zal u in sommige...


Nemen jullie backups van mijn website?

Wij nemen dagelijks een volledige backup van uw volledige webruimte. Dit omvat alle bestanden, databases en email. Bovendien houden wij meerdere backups bij op meerdere locaties. Deze backups ka...


Kan ik instellingen van php.ini wijzigen?

U kan zelf geen wijzingen aanbrengen aan php.ini. Ook het plaatsen van een eigen php.ini bestand of het aanbrengen van ini_set instellingen in .htaccess zal geen effect hebben. Dit heeft te make...


Waarom biedt u geen onbeperkt dataverkeer?

Het is waar dat sommige van onze collega's hosting pakketten aanbieden met onbeperkt dataverkeer. Dit is echter niet altijd het geval. Als u de kleine lettertjes erbij neemt zal u vaak zien dat ...


Hoe kan ik mijn website verhuizen zonder downtime?

Als je een domeinnaam verhuist, wil je natuurlijk dat alles blijft werken. Wij regelen alvast de verhuizing van je domeinnaam voor je. De bestanden van je website, email, databases en eventuele ...


Wat is dataverkeer?

Dataverkeer is de hoeveelheid gegevens dat wordt verbruikt door het bezoeken van je website, het versturen van e-mail en al het overige internetverkeer. Deze hoeveelheid zal meestal worden uitge...


Waarvoor dienen de verschillende accounts?

Nadat wij uw bestelling verwerkt hebben zult u van ons meerdere accountgegevens ontvangen. Dit heeft een aantal redenen. Omdat dit soms verwarrend kan overkomen zetten we graag alles even op een...


Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam (ook wel domein genoemd) is een naam die verwijst naar een locatie op het internet. Hij bestaat uit een unieke naam en een extensie (bijvoorbeeld .be). Je domeinnaam is het onderd...


Wat moet ik doen als ik mijn website niet kan bereiken?

Indien u bij het bezoeken van uw website deze niet te zien krijgt kan dit wijzen op een probleem met één van onze servers danwel een probleem met uw internetverbinding. Om u zo sne...


Versturen van nieuwsbrieven en grote hoeveelheden email

Het is mogelijk om bij ons grote hoeveelheden email te versturen, zoals nieuwsbrieven. Er zijn echter een aantal belangrijke regels die u in acht moet nemen. Dit verzekert dat uw email effectief...


Een domeinaam of hostingpakket stopzetten

In het geval u één of meerdere diensten wenst op te zeggen, kan u dit doen vanuit uw account op onze website onder Beheer Account > Alle producten. Kies hier de producten die u ...


Domeinnaam beschikbaar?

Alle extensies weergeven